Media

Murdoch’s Fox could separate Sky News to satisfy UK regulator on takeover

LONDON, ENGLAND, UK (JULY 2014) (BSKYB COMPANY) – Twenty-First Century Fox said it could legally separate Sky News within the wider Sky group to allay the concerns of a British regulator about the news service’s continuing independence under Rupert Murdoch’s ownership.

It also said it could sell the 24-hour news channel to Walt Disney if its bid to acquire the 61 percent of the company it does not already own is approved, regardless of whether Disney’s proposed acquisition of Twenty-First Century Fox’s assets proceeds.

Fox agreed to buy all of the European pay-TV group in December 2016, but the deal has been repeatedly delayed by the British government and regulators.

U.S. cable giant Comcast Corp gate crashed the deal in February when it said it would offer 12.50 pounds a share to buy Sky, compared to Fox’s 10.75 pounds, although it has not yet made a formal bid.

Fox, which already owns 39 percent of the European pay-TV group, had already put forward steps it would take to guarantee the independence of Sky News, such as funding it for 10 years and creating an independent board of directors.


Associated Links

  • Sky UK
  • Fox
  • Television in the United Kingdom
  • Television
  • Sky plc
  • London boroughs
  • British brands
  • News Corporation
  • Rupert Murdoch
  • Sky UK
  • Sky News
  • 21st Century Fox
  • News

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.